20100511

det er længe siden jeg har flettet de der tykke og lange fletninger i mit hår. det er fordi jeg er faldet hen til vanerne og rutinerne igen. det gør ondt der inde, men det gør også godt. nogle gange. men i dag vil jeg flette videre og sove med dem, - fletningerne. når jeg har bundet dem af mit hår vil jeg sætte et tyndt blåt elastik i hver af dem - for jeg skal selvfølgelig have to. og når jeg så vågner imorgen og kysser dig godmorgen og siger at nu skal jeg altså op for at nå alle mine gøremål, så vil jeg gå ned til spejlet og prøve at smile og sige at det hele nok skal gå og det hele er okay. og når mine fingre så piller det farverige elastik op på hver sin side, vil mine øjne møde bølgede hårstrå der sagte fortæller mig at det nok skal blive en god dag, og at jeg jo ser dig imorgen, torsdag.
det er farligt at falde ind i rutinerne og vanerne. og når jeg indser det, indser jeg pludselig også hvor glad jeg er for dine kram. og dine kys. og dit nærvær. jeg er så glad for dit nærvær at det mest skræmmende er dit fravær. men det hele skal nok gå, for du har lovet mig kys allerede på torsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar