20101111

og jeg bruger 27½ sekund på at gå over fodgængerfeltet, tænker på en sang jeg engang hørte, nynner en strofe fra det vi lærte til musik i femte lektion, danner mig et overblik over hvor mange der i bilerne egentlig stirrer på mig, forestiller mig hvordan det næste sex mon bliver, overvejer om jeg skal købe nye strømper, ser mig efter den stemme der råber ord jeg ikke forstår, vikler mig ud af en snørklet vending i mit hoved, fokuserer på indgangen til det pointerede sted, lader mine øjne lukke for 37. gang, tænker over om det jeg spurgte om nu også var relevant nok, ser ned på mine fødder der flytter sig hurtigere end mine tanker, løber hen til næste kantsten, tænker igen på om han mon mente det han sagde, overvejer om jeg skal skrive en sms eller bare lade være, synker mit tyggegummi, fugter mine læber og mærker vinden fæstne sig fast, hiver mine vanter af mine iskolde fingre, træder over en brugt bon og tænker på en gammel klassekammerat, pointerer med mine tanker over for mig selv at jeg skal huske at købe jordbær engang senere, laver en liste i hovedet over vigtige ting, glemmer dem allerede ved syvende flise, griber et blad fra den flyvske vind, konkluderer at efteråretsfarver gør mit humør rart, nynner en linje af en venindes nyskrevne sang, lader min pegefinger glide hen over en kastanje der trygt ligger i min lomme, drømmer mig til din og min verden, husker hvordan du var inden du forlad min verden, løfter skuldrene og prøver at forestille mig hvordan det mon er der oppe hos dig, kaster tanken væk og får øje på et kendt ansigt, reflekterer over vores sidste samtale, kommer frem til at vi bare er bekendte og ikke behøver at snakke, mumler et hej men du siger intet, balancerer over en gren og sparker til en halvstor sten, mærker smerten i venstre storetå men forlader hurtig følelsen, danner sætninger i hovedet og skaber drømme, aner den sidste solstråle over trækronerne og efterlader mit sind i balance.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar