20101227

din spinkle hånd holder om tekruset jeg forærede dig til vinter
du ved,
dengang sneen faldt og vi duggede ruderne til
sammen
dit lange mørke hår fortæller om alle vores rejser
et strå for vores kys i de grønne omgivelser
et andet for da vi flettede fingre på savannen
dine læber berører blidt porcelæns kanten
den er hvid,
sandfarvet andre steder
du sagde du elskede blomster i alle former og afskygninger
det jeg fandt havde tre og et sirligt sprog
jeg tror du forstod at jeg elskede dig
har du set regnen,
spørger du
din stemme er ved at knække over men du redder den
du ved jeg nikker og har allerede fjernet blikket igen
du smiler,
det er maj måned og de siger du har tre uger endnu
men vi er enige om at de ikke taler sandt,
lægerne

1 kommentar:

  1. Halløj!
    Godt nytår! Vi ses i 2011.
    Hilsen Mona aka. Emma Lovise.

    SvarSlet